Wednesday, May 25, 2011

gambar kasih sayang

gambar kasih sayang
kisahnya si aku yang masih lagi meniti haru-biru, &kelam-kabutnya nak jadi seorang CIKGU.
meniti kisah aku seumpama memijak serpihan kaca yang bertaburan. 

Lihat persepsi orang yang terhadap kami : 

Persepsi 1 :  "ORANG yang MEMANGGIL AKU & RAKAN SEANGKATAN SEBAGAI CIKGU TADIKA memang buat kami makan hati."
Persepsi 2 : "Jadi cikgu prasekolah ney senang jek..ajar budak2 kecik"

ORANG itu SILAP. KAMI BUKAN CIKGU TADIKA.

KAMI GURU PRASEKOLAH (ditempatkan di semua sekolah rendah) sila betulkan persepsi anda!!!!.
jika anda berfikir mengajar prasekolah ini senang..fikirkanlah seribu kali lagi.
aku & dan rakan seangkatan mampu mencabar kalian duduk bersama 25 orang kanak-kanak dalam masa 30 minit sahaja. Dan kami ingin lihat "KEBAHAGIAAN" yg kalian bakal rasa. 
tapi sepahit manapun apa yang orang kata tak sama apa yang kami rasa. kemanisan setiap keikhlasan itu akan memantapkan ilmu aku & sahabat untuk tetap berjuang :) 

aku & Rakan : pelajar tahun akhir Inst Pendidikan Guru-Kampus Bhs Melayu KL (semester 7)
Insyallah tahun 2012 kami posting :) 

GAMBAR BAWAH GAMBAR BAHAGIA
PRAKTIKUM III (SEM 7)
SK SRI KELANA,KELANA JAYA

bila cikgu begomol dgn murid jugak :)

we love besday :)

cikgu buat salad buah :)

king of the year...

kek coklat ...ahhhh..rasa diri begitu bemakna

pra sekolah lestari 

cikgu..bosanlah duduk bawah pokok!!

love :)

bile cikgu teleby xcited !!!


peace :)

kembung pp:)

sayang semua :)


boleh pandang2 :)

intan birthday :0

lepas kena marah....aku cikgu garang :D

kasih sayang

buat sandwich time...makan lagi..

tenyummmm...

bile cikgu rinduu kebuasan mereka :)


kalau ada salahnya aku sila ajarkan..
andai kata tersilapnya aku sila tunjukkan .
aku budak baru belajar :) 


6 comments:

farhana aka isteri fakri said...

honestly zehan..aku respect mg.wlpon aku bkn cikgu tp aku blh rs mg gane.tgok kte zaman2 tadika dlu (zaman kte xde pra kan),msti m'cabar cikgu utk handle kte smue kan.cayalah cikgu zehan

miss sizuka said...

huhu..edey plokaku tgokkomen mung..hu3
xlah..kadang terase dgn komen orang..
orang taktahuapeyangkite rase...jddye cakap apa yang dye nampak. thanks...huhuhu

lavender said...

cikgu pra jugak ye...menariknyer maskot kfc dtg...sape jemput ???

miss sizuka said...

huhu..
still study...2 gambar mase praktikal.
insyallah..tahun depan mula jd pendidik sebenar.
ooh...datang tyme perhimpunan,, :)

misz_rukia said...

btol...sya pn pernah diejek sbb ambk pnddkn awal knk2 sbg pilihan...
mrk kta senang je keja jd ckgu pra..klau bg kt mrk conform xblh tahan dgn perangai knk2

miss sizuka said...

huhu.itulah persepsi orang sekarang..
tapi tak boleh salahkan mereka juga. mereka tak tahu apa2...sebagai guru prasekolah..kitalah yang patut mnegubah persepsi tersebut...
:)